W obecnych zabieganych czasach bardzo dużą popularnością cieszy się catering dietetyczny. Warszawa to bez wątpienia jedno z tych miejsc na mapie naszego kraju, gdzie jak grzyby po deszczu wyrastają nowe coraz to nowsze firmy cateringowe. Ich właściciele prześcigają się w wymyślaniu oferty, która mogłaby zadowolić, jak największą rzeszę klientów i zmienić ich nawyki żywieniowe. Na co zwrócić uwagę, gdy sami zamierzamy zmierzyć się z tego rodzaju biznesem?
Dajmy o sobie znać – dobra reklama to początek sukcesu
Nie wystarczy, że damy o obie znać, kiedy właśnie będziemy otwierać lokal. Trzeba o tym pomyśleć dużo, dużo wcześniej. Dzięki temu zawczasu zbudujemy sobie także profil naszej działalności, czyli sprawdzimy, które produkty są preferowane przez przyszłych klientów. Media społecznościowe są obecnie dużym ułatwieniem dla niejednego biznesu. Jednym z najskuteczniejszych, a zarazem najtańszym sposobem rozreklamowania naszej przyszłej działalności jest tzw. ”marketing szeptany”. Wystarczy, że wypuścimy odpowiednią informację, a ona już sama dotrze dalej… Wnet wszyscy nasi znajomi będą mówić, że najlepsza dieta cateringowa Warszawa jest właśnie u nas. Nie zapomnijmy także o tradycyjnym druku ulotek i broszurek.
Wybór odpowiedniego rodzaju działalności
Jeżeli na poważnie myślimy o założeniu własnej firmy, mamy do wyboru dwa rodzaje działalności – rejestrowaną albo nie. Catering dietetyczny nierejestrowany nie przyniesie nam jednak zbyt dużego zysku – to raptem 1500 złotych. Po przekroczeniu tego progu musimy zarejestrować biznes. Niemniej jednak to dobra opcja na start, kiedy chcemy po prostu zacząć i nie martwic się, czy będziemy mieli za co opłacić niezbędne składki…
Niebudząca wątpliwości nazwa i przemyślana szata graficzna
Jakby nie było – nasza firma musi się jakoś nazywać. Dieta pudełkowa Warszawa to raczej nie najlepsza nazwa. Oczywiście powinna ona naprowadzać klientów na to, czy się zajmujemy, ale jednocześnie kojarzyć się bezpośrednio z nami. Najlepiej sprawdzi się taka, która łatwo zapada w pamięć, ale nie jest przesadnie sztampowa. Kolejna ważną kwestią jest odpowiednia szata graficzna – odpowiednie kolory, logo czy krój czcionki. To niejako nasza najlepsza wizytówka, a przynajmniej taka, z którą w pierwszej kolejności mają do czynienia klienci. Odpowiednio wykonana już na wstępie może dać do zrozumienia, że mamy do czynienia z profesjonalną firmą cateringową. Serwowane posiłki powinny być natomiast tylko tego potwierdzeniem…